Thursday, December 24, 2009

wedding .. .. aku ? no0o lah !

wedding kak long ngan ngah anas laaaa.. aku nak kahwin ? heh. 10 tahun lagi laaa. cheeewah ! ;P
time raye yang ke-3 uh. ngah kahwin dulu. sebab nanti nak buat nikah + sanding + sambut menantu same same dengan kak long. hah. ngah nikah malam. tader amek gamba sangat ahh. tader mood. lagipun gelap laa. i kan gelap. nanti tak nampak plak. hahaha :P

memang agak best kot malam uh. ( asal plak ? same jeee kooot ? ) ntah ah. tapi yang aku ingat, malam uh burfday udi. ( cousin terchenta. haha )
ni burfday boy hari tuh. haha. ni gamba time wedding kak long ahh. nnt aku post len.

malam uh best jugak laa sebab makan nasik lemak. haha. sambal mak kak syakirah ( wife ngah ) buat best ouh ! best + lazat ! haha.

here u go time kahwin ngah.

mereka membawa hantaran. saya ? bertudung biru !
woah. main character . bawak duit mas kawen. kalau tak pikir sepupu yang kahwin , dah lame aku bawak lari duit mas kawen uh. mahal woo negeri perak punye . haha
p/s ; amaran kepada lelaki lelaki diluar sane , jangan kawen dengan orang perak. haha :p gurauan semate mate laaaa -________-


3 hari selepas itu yakni hari sabtu ;

kak long plak yang kahwin. nikah kat masjid kat kuantan. sebab nanti majlis kenduri kat dewan sebelah masjid . ( taderr laa sebelah sangat kot. dekat laa. jalan kaki berpeluh gak ah ketiak. haha ) pastuh hari tu laaa yang best kot. sebab ramai gilerr orang datang. macam nak patah kaki aku ni ulang alik re-fill bunga telur + gule gule dalam bakul nak bagi kat orang. ( mende uh yang paling aku benci skali nak buat kalau family aku ade wat majlis kenduri khwin. -___- )

ni aderr laa gamba kat dalam masjid uh.


lame gilerr kot dengar tok imam uh membebel pasal tanggujawab or whatever. nak dekat satu jam aku tunggu orang nak bace nikah. lebey kurang 2 jam jugak laaa ade kat masjid uh time uh. hailaaa.. ( aku kawen esok cane laaa agaknye ? hahha ;P )


gamba nih dari camera kak dah. aku yang interframe -____- . haha. taperr ahh. tapi memang ah. time nih aku memang dah tak sabaaa giler kot. pak imam tak akad nikah ag larh ! hailaaa..
sabooo je ah. lepas akad nikah uh lak aku jd camerawoman. ahah ! i love that job !^^

bile dah sudah semua uh baru kitorang pergi dewan uh nak siap siap barang lain plak kat sane. here you go ~


mereka makan . nyumnyumnyum !!


runtuh pelamin ! hahaha . sesi photofrafi diadakan selepas habis semua orang kami halau. haha. taderrr ahh ! sume orang dah balik ah time uhh.. tinggal cameraman and camerawoman je ( ehem. i'm the one laa camerawoman uh. hehh ). ehh, nak tau ark satu cerita ?

time orang orang tengah ramai and pengantin pun tengah makan pe sume, tetibe jer bau hangus . sekali tengok. kipas yang nak kipas pengantin atas pelamin uh terbakar wooo. kene lampu yang panas gilerr kot mengalahkan spotlight. hahaha. abg cameraman yang menyelamatkan nyawa kami. awww :p haha. his the very the one yang p naik atas pelamin g pijak pijak kipas uh suh api padam haha. tapi bukan laaa kebaran besaw pun. kechik jeee. tapi berlubang jugak laaa kipas uh. hehe. kipas tu pun untuk action je. pelamin pun.

padahal bukan ade sanding ke tepung tawar ke tepung masin ke tabur kunyit ke renjis air mawar laaa sengale bagai uh, taderrr. mane aderr. action je tu sume. untuk sesi fotografi sahaja sebab sebab prop itu diwujudkan. hahah

after amek gamba family and so on ... kitorang yang ' kanak kanak riang ' ni plak main kat atas pelamin uh. haha. bajeet jerk. ceh ! kitorang saje amek gamba freesyle laa.. no cover cover haha.
dan kitorang memang terlebey gilerr ahh + ade budak yang memang hyper-active gilerr. budak 5 tahun uh. dari 2 3 hari lepas dah majlis kat umah mak teh budaqk nih buat havoc. memang menguji kesabaran den laaa. hahaha. rase cam nak baling budak ni masuk lombong ade gak. ngahahaha. kalu aku bom dye p0m okey jugak en ? ngahahah

here we go gamba spontan kitorang ~ enjoy ~











soooo, itu sajalah kisah wedding hari tuh. hahaha. best ah wedding hari tuh. rinduuu :)

-end- 231209 :: 0448 am

No comments: