Saturday, September 8, 2012

PERLUKAH AKU KHABARKAN YG KU ALAMI?

tak semua manusia sama. kita kena terima seadanya cara orang sekeliling kita. baru betul hang orang kata qanaah.

kata nak contohi Qudwah Hasanah? baru sikit tu nak jadi macam ni? come on dude.. you guys should know yang kitorang memang macam ni. penat laaa cakap banyak kali..kata nak suruh kitorang faham korang..but guys?

mana fair macam tu..?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


abaikan cerita di atas ! Assalamualaikum dan salam muhibbah ! :D

macam mana iman? sihat ? semoga nikmat Islam, Iman dan Ihsan yang dikurniakan oleh-Nya buat kita pada hari ini akan terus istiqamah agar tidak berpaling dari-Nya.


fuh ! intro macam ustazah ! takut.. hmm. itulah manusia. cakap pasal agama sikit, ustazah. pakai tudung labung, ustazah. baju besar sikit, ustazah. sangat sangat sempit otak anda ye.

baru balik dari terminal 1 petang tadi. lalu depan tempat parking motor nak masuk pintu dekat parkson tu. ade sorang pakcik naik motor, nampak kami. 

" Assalamualaikum ustazah ". sepanjang perjalanan kitorang dia cakap. sampai lah kitorang dah masuk pun dia jerit lagi. " Assalamualaikum ustazah. tak jawab dosa taw ! "

hoooyaaahh. inche yang sangat sempit fikirannya. maafkan saya kerana berkasar bahasa. saya memang kasar orangnya. dude. please. adakah anda menghina kami yang bertudung labuh atau anda menghormati kami? please. at least , respect us as a woman. you did that like we have no pride to hide.

actually , we dont even feel ashamed with what you guys did. seriously.

 betullah. orang seperti kami tak boleh berjalan sendiri. kami perlu protector. yang akan tenung orang sebegini sehingga mereka tidak berani lagi buat perkara itu pada orang lain sekalipun. *hijrah bukan perkara yang mudah*

sooooooooooooooooooooo, who will be my protector? ahah !

* semalam beraya rumah umi masitah. sangat merepek apa yang beliau cakap. tolong jgn doakan saya begitu. saya masih perlu menjalankan tanggungjawab pada ibubapa dan diri saya. diri ini masih perlu belajar dan banyak kelemahan yang perlu diperbaiki. *

wallahuu'alam ~



sincerely, 
bhaz :D

No comments: