Thursday, July 18, 2013

Teen Award, Convention and Exhibition (Cerita 1)

haaaaaah. *apa mengeluh ni?!*

Assalamualaikum. fuuhhhhhhhhhhhh ! *tiup habuk* dekat setahun kot tak update blog ni. *eh , yeke?*

Dalam hati ni melonjak-lonjak lagi. kenapa? haa, pasal benda ni.


Alhamdulillah. Allah Maha Besar.

tak pernah terlintas yang diri ini Allah pilih untuk menyertai konvensyen ni sebagai salah seorang volunteers LangitIlahi ! LangitIlahi kot.. yang sahabat ambe beria bebenor sukanyaa. event ni besaq kot. *utagha plak*


About 1000 people involved in this convention. baik dari segi peserta, sekritariat, volunteers, exhibitors, catering, ha. sape lagi?

Hmm . kisahnya bermula begini.



suatu masa berjalan-jalan di page HilalAsyraf (Official) ternampak iklan atas nuhhhh. ada la page TeenACE ni. ternampak laa orang tanya pasal macam mana nak jadi part of the team.

and i applied. ajak member sorang. apply tu pun macam apa je. sebab dah lama dah dia buka offer tu. and im not sure aku orang yang ke berapa apply. sebab lebih kurang 417 orang applied , if im not mistaken. *salah, sila betulkan ye, inche yg menguruskannya*

dannnnnnnnnnnnnnnnnnnn , yang diterima hanyalah seramai lebih kurang 47 orang ! daripada 400! bayangkan laa. bila kawan aku cakap , "erk, biha, kau apply as volunteer? ade dalam 400 lebih orang applied. aku doakan kau dapat :) "

time tu , 'dooom !' tak dapat la aku ni.. siapala aku dibandingkan mereka yang mintak tu. mesti semua hebat-hebat dalam Dnt. and.. ada interview tau. Interview bertulis lagi. 


"Adakah anda ada sebarang pengalaman sebagai sukarelawan? jika ada, sila nyatakan dibawah dan apa yang ada peroleh daripada aktiviti sukarelawan anda itu."


tudiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Nabihah? sukarelawan? say whaaaaattt? 

ada la. sekali. join sahabat seperjuangan Ummati Mujahidah ke Nasi Bungkus Project by Weekenders Club. 

mujur ada. sekali. itu ajalah. yang aku pernah volunteers. mungkin. atau aku tak tahu pun yang aku buat tu sebagai volunteers. aku takda pengalaman dalam program besar macam K-Fiqh yang Dr. Zaharudin buat tu. aku join program tu sebagai peserta ada la. pastu mana pernah tauuuu pasal Being Me ke Bidadari bagai tu. aku tak tahu kot!

jawapan aku. tulah. aku join bagi nasi bungkus dekat homeless. yang aku rasa tu mungkin salah satu effort aku nak saham akhirat? kot. sebab kalau sebab lain ke aku rasa baik duduk rumah, buat kerja rumah dan sebagainya.

tapi aku sanggup ke Kuala Lumpur berjalan, distribute dan sebagainya yang something bukan semua orang nak keluarkan tenaga,penatkan badan untuk itu.kan? aku cuma tulis apa yang aku rasa. and I've answered the IV with all my heart. *ececehhh* dengan harapan ada la sedikit harapan untuk aku terpilih.


and then , the day kami rehlah di Port Dickson, *ouh ye, aku tak update pasal tu lagi* on the way back, i've received a SMS told that I'm selected to be one of the volunteers.

time tu rasa macam nak melompat dari kereta. tengah drive ni. semangat gile. senyum sorang-sorang. member sebelah,

"sapo mesej tu?pakwo ko?" *the negerians slank*

"eh, takda la. aku dapat jadi volunteers untuk TeenACE tu nanti. Alhamdulillah."

"eh, kau jadi volunteers? aku nak daftar sebagai peserta! macam mana kau dapat?"

and the rest is history. heh

maka bermulalah kisah aku datang aku menghadiri setiap meeting yang diadakan. ( 2 kali je pun ) bulan jun hari tu. tak ingat berapa haribulan. 
kami bincang , cadang, bincang, cadang dannnnn

Pada pagi yang hening, seminggu sebelum berlangsungnya TeenACE ini,

'dooooom !'

'Kita laungkan Allahu akbar, Allah Maha Besar..' ( Ringtone handphone)
-sekolah is calling-
" Assalamualaikum, biha. ni kak mahani ni."
"Ha, waalaikumussalam. nape kak?"
"Kau dapat surat dari jabatan kena pergi kursus KAFA yang kau tak boleh pergi hari tu. Ni wajib ni. dah kali kedua dia naik nama kau. Memang kena pergi dah ni."
"Ouh..yeke. insyaAllah. bilanya? sabtu ahad ni ke?"
"Ehh, bukan minggu ni. minggu depan. 29-30hb"

say whaaaaaaaaaaaaaattttttt??

"apa kak? betul ke?"
"ha, betullah. ha. okay bihah ye. nanti datang sekolah esok jangan lupa ambil surat ni tau."
"ookay, terima kasih "


*to be continue*

1 comment:

Unknown said...

REST OF THE STORY... in the end just make me smile in a sec ... hahaha ..
gud job nabihah..may Allah bless you..grant you n family Rahmah .. n get His Maghfirah , for you and us ..

[semua orang berhak akan syurga
walau hakikat kita ini pendosa
jangan pernah kenal erti putus asa
hanya terus minta pada yang Esa ]

end up with love > ummati jannati *ni namo y den dapat kat daurah masjid* hahaha