Sunday, April 1, 2012

muslimah itu :)

Assalamualaikum ! ^^ 
( suka ria sebab ponteng kelas hari ni :D ) okey , actually bukan ponteng. tak larat sangat nak pergi kelas pagi tadi . 


kenapa entri hari ni pasal muslimah itu ? oke , sebab saya teringat kawan-kawan saya . :) saya rindu sama kawan-kawan saya :D hmmm :)

selalu orang cakap muslimah itu , muslimah ini . okeyla . actually imej seseorang muslimah itu bergantung pada si pemerhati. right ? tapi untuk aku , aku bersyukur Alhamdulillah . i'm glad that surrounding me are all muslimah. :) *bless*

bila tengok kawan-kawan aku yang tak menggedik pun dengan lelaki . aku rasa macam :) seriously, tak tau nak cakap ape. bila difikirkan kan , biasanya lelaki la yang akan cakap , gedik sane sini whatsoever bla bla bla kan . cakap perempuan itu, perempuan ini . bagi aku , u guys know nothing . so , you can say anything about them and they dont even bother it . because of what ? because of ,  thats not true . okey . :)

okey , you know. seorang sahabat pasti mengenali sahabatnya kan ? how they eat , how they talk , how they respond , anything la senang cerita .

secara jujurnya , sahabat-sahabat saya saaaaaaaaangat lah manja :) orang tak kenal . biarlah . tapi, lelaki akan label mereka ini sebagai seorang yang cakap dengan kasar , ganas, tak beradap , apa lagi ? i know them . kalau aku jadi lelaki kan , seriously , aku tertarik . sebab aku kagum . bagi aku , diorang ni kalau dengan member  ( perempuan la ) act macam ni , ( macam ni tu macam mana ? heh, mcm ni tu mcm, cane ek nak ckp ? lain laaa. kalau tak kenal , kita takkan acting mcm tu . ex: menggedik2 dengan kawan perempuan je , mcm2 lagi la . nak explain lebih-lebih kang lagi tak paham :P ) macam mane dengan mahram mereka ? ha , kan ? orang yang tak tau memang boleh cakap macam-macam. ( okay , aku rasa orang tak paham ape yang aku cakap =,= )

sebenarnya , mereka ganas, cakap kasar-kasar, tak layan laki cakap ape , lantak diorang nak label ape. mereka  buat semua tu adalah cara untuk protect diri mereka . faham tak ? 


  • muslimah takut untuk cakap lembut-lembut dengan lelaki , sebab takut nanti lelaki akan terpegun dengan mereka.
  • muslimah takut untuk berbincang dengan cara yang penuh sopan santun sebab takut lelaki itu nanti akan memikirkan sesuatu tentang mereka .
  • muslimah takut untuk bergurau dengan lelaki sebab takut lelaki itu akan jatuh hati dengan mereka sebab mereka ada sense of humour
  • muslimah takut untuk berjalan seorang diri dimana sahaja sebab takut ada lelaki yang akan memandang kepada mereka.
  • muslimah takut untuk pakai baju yang cantik yang ropol sane ropol sini or yang vogue terlebih sebab takut nanti ada lelaki yang pandang terlebih pada mereka
  • muslimah takut untuk pakai tudung yang lilit sana sini sebab takut ada aurat mereka yang akan terdedah nanti.
  • muslimah takut untuk menggunakan bahasa yang terlebih baik / takut untuk memujuk lelaki sekiranya ada kesalahan yang mereka lakukan sebab takut akan ada lebih lagi salah faham atau orang lain akan salah faham nanti.
  • muslimah takut untuk berbual telefon dengan lelaki sebab takut nanti lelaki itu tertarik dengan suaranya.

dan banyak lagi. 

muslimah takut untuk lakukan semua itu sebab muslimah bisa menggoncangkan dunia. muslimah bisa merubah segalanya . muslimah bisa menghancurkan atau mengheret ibu bapa serta saudara mereka ke neraka dengan hanya satu perbuatan yang mereka lakukan.


sebab itu , sebab itu mereka melakukan semua itu . untuk protect diri mereka. 

sebab itu mereka tidak pernah hirau akan apa yang orang lain label mereka . mereka tak pernah hirau itu semua . mereka pasti , apa yang sepatutnya mereka lakukan , sifat-sifat yang sepatutnya mereka tunjukkan hanya untuk suami mereka . mereka tidak mahu ada yang menafikan hak suami mereka . 


MEREKALAH MUSLIMAH ITU :) 




SAHABAT SAYA , UHIBBUKUM FILLAH ABADAN ABADA :)

No comments: